کد خبر: ۱۶۴۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۰ - ۳۱ تير ۱۴۰۳
امام‌جمعه قیر و کارزین:

 ولی‌فقیه زمان خود را تنها نگذاریم

امام‌جمعه قیر و کارزین گفت: ولایت‌پذیری یاران امام حسین (ع) مهم‌ترین تفاوت آن‌ها با کوفیان بود؛ لذا ما نباید ولی‌فقیه زمان خود را تنها بگذاریم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدرضا صداقت در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در پاسخ به این سئوال که چه عواملی باعث این شد که عده‌ای در مقابل امام حسین (ع) بایستند و عاقبت به شر شوند، اظهار کرد: نهضت عاشورا برای امروز ما عبرت‌آموز است، سیاه‌پوش کردن و گریه لازم است.

 وی ادامه داد: اصل این است که ما خودمان را اصلاح کنیم و پی ببریم چه چیزهایی باعث شد آنها گرفتار شوند و از طرفی اصحاب امام حسین چه چیزهایی را سرلوحه کار خود قرار دادند که ماهم بتوانیم آنها را دنبال کنیم .

 امام‌جمعه قیر و کارزین با بیان اینکه یکی از عواملی که باعث شد مردم جلوی امام حسین (ع) بایستند ترس از مرگ و شهادت بود تصریح کرد: در آن زمان یزید فرماندار وقت را برکنار کرد و یک آدم بی‌رحم و بد ذاتی که همه او را می‌شناختند بر جای او گمارد.

 صداقت در ادامه یکی از مهم‌ترین مسائلی که جبهه باطل از آن برای ضربه‌زدن به جبهه حق استفاده کردند را تهمت و دروغ عنوان کرد و افزود: یزیدیان با نیرنگ و فریب‌های متعدد کوفیان را در مقابل امام حسین (ع) قرار دادند، ابن‌زیاد در آن زمان لشکر زیادی نداشت و مردم کوفه هزینه مبارزه با ابن‌زیاد نداند همین امر باعث شد که بدون پرداخت هزینه‌ای جلوی امام حسین (ع) ایستادند.

 وی با بیان اینکه مردمی که از جنگ و شهادت می‌ترسند، ذلت آن‌ها قطعی است گفت: در طول جنگ تحمیلی مردم کشور ما ایستادگی کردند؛ اما اگر کوتاهی می‌کردیم چندین برابر کشته می‌دادیم و کشور ما به تاراج می‌رفت.

 امام‌جمعه قیر و کارزین رشادت‌ها در جنگ تحمیلی را یک درس مهم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ایستادگی رهبر معظم انقلاب باعث شد ما در مقابل استکبار جهانی، داعش و صهیونیست‌ها ایستادگی کنیم.

وی یکی دیگر از عواملی که باعث ایستادگی مردم جلوی امام حسین (ع) شد را دلخوش کردن مردم به وعده‌ها دانست و گفت: عده‌ای به سمت مال دنیا رفتند و عده‌ای تمام عمر خود را به همین وعده‌ها فروختند، انسان موقع مرگ همه چیز را از دست می‌دهد، این چهره زیبا که با آن می‌نازیم فنا‌شدنی است.

 صداقت با اشاره به سخنی از امام حسین (ع) که فرمودند: هرکسی به دنیا اعتماد کند شکست‌خورده است، هر کسی به دنیا طمع کرده ناکام مانده است، ابراز کرد: مردم کوفه در این بارو بودند که به سمت یزید و ابن‌زیاد رفتن دنیای آنها را درست می‌کند درحالی‌که دنیا و آخرت خود را از دست دادند.

امام جمعه قیر و کارزین یکی از دلایل عاقبت‌به‌خیری را دوست خوب دانست و افزود: پیام‌رسان‌های خارجی، شبکه‌های اجتماعی دوستان خوبی برای ما نیستند و یکی از دلایلی که جوانان ما از قرآن و مجالس اهل‌بیت (ع) دور شده‌اند، اُنس با فضای مجاری و وقت‌گذرانی در این شبکه‌ها است.

 صداقت خاطرنشان کرد: مسئولینی که در فضای مجازی کوتاهی کردند، ایمان صدها هزار نفر را گرفتند و زندگی صدها هزار نفر را از هم پاشیدید، آیا بخشیده خواهند شد؟

 وی فضایی که باعث می‌شود جوانان ما منحرف شوند را حرام دانست و تصریح کرد: این فضاها ساعت‌ها وقت جوانان ما را می‌گیرند، چرا ما نباید فضای سالمی در جامعه در دسترس کودکان قرار دهیم که بتوانند هم مسائلی را یاد بگیرند و هم اینکه از فضای اصلی و فرهنگ دینی منحرف نشوند؟

 خطیب جمعه قیر و کارزین ولایت‌پذیری یاران امام حسین (ع) را مهم‌ترین تفاوت آنها با کوفیان عنوان کرد و افزود: ما نباید ولی‌فقیه زمان خود را تنها بگذاریم.

 صداقت در پایان با تأکید بر اینکه شاخص، ولی‌فقیه و نماینده امام‌زمان (عج) است افزود: هرجا استعمارگران ضد خدا را دیدید بدانید اینها باطل هستند و در مقابل امام‌زمان (عج) و نماینده او هستند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان